مشاغل در سیستم های اطلاعات حسابداری: یک راهنما

سیستم های اطلاعاتی حسابداری: یک نمای کلی

مطالعه سیستم های اطلاعات حسابداری (AIS) ترکیبی از یک زمینه کسب و کار کلی با تمرکز بر سیستم های اطلاعات مدیریت و حسابداری است تا دانشجویان را برای مشاغل تخصصی در حسابداری ، حسابرسی ، مشاوره ، تجزیه و تحلیل تجارت و مدیریت آماده کند. پیش بینی اشتغال از اداره آمار کار نشان می دهد که تحصیل AIS می تواند منجر به یک مسیر شغلی شود که باید هم ثبات داشته باشد و هم سودآور. 1

 

در زیر مروری بر انواع مشاغل AIS موجود و شرایط آموزش و پرورش برای ورود به این حوزه وجود دارد.

 

روشهای کلیدی

حرفه حسابداری از تهیه مالیات و حسابداری ساده به علم پیشرفته و ظریف سیستم های اطلاعات حسابداری (AIS) تبدیل شده است.

پزشکان AIS در سازمان های بزرگی کار می کنند و هم در امور مالی و هم در فن آوری بسیار آموزش دیده اند.

از حسابرسان مالی و حسابداران گرفته تا افسران ارشد مالی شرکت های بزرگ ، متخصصان AIS هر پله از نردبان شرکت ها را اشغال می کنند.

انواع مشاغل AIS

متخصصان AIS برای شرکت های مشاوره ، شرکت های بزرگ ، شرکت های بیمه ، شرکت های مالی ، سازمان های دولتی و شرکت های حسابداری عمومی و سایر شرکت ها کار می کنند. علاوه بر داشتن گزینه کار در انواع مختلف مشاغل ، تخصص در AIS امکان تصدی هر یک از چندین سمت بسیار ماهر را فراهم می کند. حتی می تواند شما را در مسیر عضویت در یک مدیر یا شریک شدن شروع کند.

 

در اینجا برخی از شایع ترین مشاغل حرفه ای AIS آورده شده است:

 

حسابداران

ممکن است از حسابداران خواسته شود تا یک شرکت را در توسعه AIS خود یاری دهند. دانش آنها از روش ها و روش های حسابداری و حسابرسی در کمک به یک شرکت در انتخاب یا طراحی بهترین نرم افزار و سیستم کلی مهم است. همچنین ، از آنجا که رایانه ها نقش مهمی در حسابداری مدرن دارند ، حسابدار از پیش زمینه ای در سیستم های اطلاعاتی بهره مند می شود. حسابداران همچنین برای انجام وظایف شغلی خود ، از جمله تهیه و تجزیه و تحلیل بودجه ها و صورت های مالی ، تهیه اظهارنامه مالیاتی و بررسی سوابق برای صحت ، به داده های موجود در AIS شرکت دسترسی خواهند داشت.

 

حسابرسان مالی

حسابرسان مالی برای اطمینان از صحت اطلاعات ، صورتهای مالی ، گزارش هزینه ها و سوابق حسابداری شرکت را بررسی می کنند. برای شرکتهای تجاری عمومی ، حسابرسان همچنین مطمئن می شوند که این تجارت از اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) استفاده می کند و مطابق با الزامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ساربانز-اوکسلی است. AIS اطلاعات مالی را به راحتی در دسترس قرار می دهد تا حسابرس بتواند کار خود را به طور موثر انجام دهد.

 

حسابرسان سیستم

حسابرسان سیستم در قسمت فنی سیستم های اطلاعات حسابداری کار می کنند. آنها به کنترل ها ، پردازش داده ها ، یکپارچگی داده ها ، عملکرد عمومی ، تعمیر و نگهداری ، امنیت و سایر جنبه های انواع سیستم های اطلاعاتی مورد استفاده مشاغل می پردازند. آنها علاوه بر ارزیابی یکپارچگی سیستم های موجود ، می توانند به طراحی سیستم های جدید کمک کنند.

 

مشاوران

مشاوران طیف گسترده ای از توابع را انجام می دهند. کاری که هر مشاور فردی در واقع انجام می دهد بستگی به شغلی دارد که در آن کار می کنند و وظیفه فعلی او. ممکن است از یک مشاور که با سیستم های اطلاعات حسابداری کار می کند ، خواسته شود ناکارآمدی در سیستم شرکت را ارزیابی کند و برای بهبود توصیه کند. از آنجا که مشاور در استفاده روزمره از سیستم دخیل نیست ، می توانند چشم انداز تازه ای از نقاط قوت و ضعف سیستم ارائه دهند.

 

مدیریت عالی

اگر می خواهید مدیر ارشد مالی (CFO) شوید ، مطالعه رسمی سیستم های اطلاعات حسابداری می تواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند. مدیران مالی از اطلاعات مالی AIS برای تصمیم گیری استفاده می کنند. آنها ساختار سرمایه کسب و کار را تعیین می کنند و مطمئن می شوند که شرکت از نظر اقتصادی سالم است. آنها همچنین از داده های مالی و اقتصادی برای ارزیابی چگونگی موفقیت شرکت در پیشرفت استفاده می کنند. داده ها و فرایندهای AIS از CFO در این مسئولیت ها پشتیبانی می کند.

 

آموزش و پرورش

مطالعه AIS ترکیبی از یک زمینه کلی کسب و کار با تمرکز بر سیستم های اطلاعات مدیریت و حسابداری است. حرفه ای در این زمینه معمولاً نیاز به مدرک لیسانس از یک دانشکده بازرگانی دارد. تخصص در AIS در سطح دانشگاه نیاز به برنامه ریزی دارد. چند مدرسه گرایش AIS را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان یک تمرکز یا تخصص تحت درجه حسابداری ارائه می دهند. با این حال ، برخی از مدارس فقط یک دوره واحد در AIS را ارائه می دهند.

 

اگر از قبل در مدرسه به این مسیر شغلی علاقه مند شدید ، و متوجه شدید که هیچ راهی برای تخصص در AIS وجود ندارد ، شما می توانید با گذراندن ترکیبی مناسب از دوره های تجارت ، حسابداری ، برنامه خود را طراحی کنید. ، و سیستم های رایانه ای.

 

مطالعه AIS برای آگاهی شما در این سه زمینه طراحی شده است. این شامل دوره هایی در مهارت های اساسی کسب و کار ، آمار تجارت ، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری ، برنامه نویسی رایانه ، مدیریت پایگاه داده ، دوره های پایه حسابداری ، ویژه دوره های حسابداری دارای درجه بندی (به عنوان مثال ، حسابداری هزینه های مدیریتی) ، مالیات بر درآمد فدرال ، حسابرسی ، سیستم ها و کنترل های حسابداری ، و تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها.

 

کارآموزی و فرصت های شغلی

به عنوان یک دانشجو ، علاوه بر تحصیل خاص AIS ، می توانید با عضویت در یک انجمن دانشجویی برای دانشجویان حسابداری و گذراندن دوره کارآموزی ، خود را برای رقابت در بازار کار آماده کنید. این انتخاب ها به شما دانش و تجربیات بیشتری می بخشد و پایبندی شما به حرفه خود را نشان می دهد.

 

پس از فارغ التحصیلی ، اخذ گواهینامه حرفه ای همچنین می تواند شما را در رقابت بیشتر کند. ممکن است تصمیم بگیرید که یک حسابدار رسمی (CPA) ، حسابرس سیستم های اطلاعاتی مجاز یا برنامه ریز منابع سازمانی شوید. صدور گواهینامه به طور کلی به چند سال تجربه شغلی مرتبط ، دانش تخصصی موضوع ، گذراندن یک آزمون دقیق و برآورده ساختن شرایط ادامه تحصیل نیاز دارد.

 

برای برخی از مشاغل در AIS ، مدرک کارشناسی کافی نیست. تحصیلات تکمیلی در برخی موارد ضروری خواهد بود. به عنوان مثال ، CPA شدن در بیشتر ایالت ها به 150 ساعت اعتبار دانشگاه احتیاج دارد که این امر مستلزم داشتن مدرک کارشناسی ارشد است ، زیرا دانشجویان به طور کلی در مقطع کارشناسی 120 ساعت اعتبار کسب می کنند. 2

 

پایانی

تا زمانی که رایانه و پول نقش اصلی را در عملکرد هر مشاغل ایفا می کنند ، در سیستم های اطلاعات حسابداری کمبود شغل وجود نخواهد داشت. سیستم های اطلاعاتی حسابداری باید دقیق ، قابل اعتماد و کارآمد باشند تا تجارت به طور روان و سودآوری ادامه یابد. اگر بتوانید این اتفاقات را رقم بزنید ، بخشی ضروری از هر شرکتی خواهید بود.


کارآموزی مالی حسابداری ,سیستم ,شرکت ,مالی ,اطلاعات ,مشاغل ,اطلاعات حسابداری ,حسابرسان مالی ,طراحی سیستم ,تصمیم گیری ,عنوان مثال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

hatef612 ووگل - دریچه ای رو به آینده خاطرات ویانا اجاره سوله در شهرک صنعتی چهاردانگه www.kafsub.com شرکت فنی مهندسی ایمن سفیر تابان اروند قصه نویسی ، داستان نویسی ، وخاطره نویسی سال ۹۸ اخبار فیلترینگ لوله بازکنی